Barista

Címkék: kávé tanfolyam semiramis barista kávéital

2010.10.30. 17:19

Szeptember 27-én elkezdtem egy barista tanfolyamot Barista akadémián. Az oktatás helyszíne a Rosé étterem volt, ahol Hajdú Pétertől tanulhattunk sok érdekes és hasznos dolgot a kávéról és a kávéitalok elkészítéséről, amelyet a gyakorlatba is átültettünk. A vizsga október 27-én volt a Semiramis pörkölő üzemében. A vizsga előtt megnézhettünk egy kávépörkölést, mit és hogyan csinálnak, valamint különböző országokból származó nyers kávét, illetve pörkölt kávét.

Ezek után kísértek át minket egy másik helyszínre, ahol Szongoth János cégvezető mesélt még nekünk érdekes dolgokat a kávéról, majd megkóstolhattunk 11 különböző féle kávét. Különböző országokból származó kávéból készített főzetet ízlelhettünk meg, így tapasztalhattuk az ízbeli eltéréseket.

Ezután következett maga a vizsga, amely egy elméleti és egy gyakorlati részből állt. Az elméleti része egy teszt volt, ahol felmérték mit és milyen mértékben tanultunk meg magáról a kávé növényről, a kávé szemek feldolgozásáról, jellegzetességeiről, a különböző országokból származó termék jellegzetességeiről, illetve a kávéfőzés szabályairól. Majd egyenként kellett elkészíteni egy alulfőzött, egy felülfőzött, illetve egy tökéletes presszókávét, az őrlőt saját magunknak állítva, hogy az őrlemény szemcsemérete megfelelő legyen, illetve figyelni minden apró mozdulatra (őrlés, adagolás, tömörítés, főzési idő, stb.)

Amikor mindenki sorra került, közölték az eredményeket, mik voltak a hibák, mikre kell ügyelnünk a későbbiekben, mindez persze csupán jó tanácsként a jövőre nézve. Mindenki ügyes volt és sikeres vizsgát tett, majd megkapta az oklevelet.

 

Aki szakmabeli és érdekli a kávék világa, én ajánlom neki ezt a képzést. Akár ott ahol én is végeztem, akár máshol – természetesen én is megpróbáltam tájékozódni a lehetőségekhez mérten.

A bejegyzés trackback címe:

https://dexter07.blog.hu/api/trackback/id/tr842410100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása